یکی از مهم‌ترین مسائل در سرعت هر سایت نسخه PHP آن سایت است، تیم توسعه‌دهنده PHP سعی می‌کند در هر ورژنی که از PHP ارائه می‌کند، سرعت هندل کردن درخواست‌ها را سریع‌تر کند و افزایش این نسخه باعث می‌شود که شما سایت پرسرعت‌تری داشته باشید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد چطور تغییر نسخه ی PHP در سی پنل و دایرکت ادمین را انجام دهید.

خیلی از هاستینگ‌ها، نسخه‌های بالاتر PHP را نصب می‌کنند، اما به‌صورت پیش‌فرض، سعی می‌کنند از نسخه‌های پایین‌تر آن استفاده کنند تا بتوانند سایت‌های استیبل‌تری را بتوانند هاست کنند؛ پس شما باید در این هاستینگ‌ها به‌صورت دستی، نسخه ی PHP خودتان را افزایش دهید.

جدای از بحث همیشگی سرعت، از جمله دلایل مهم به روز کردن PHP، بحث موارد امنیتی اون هم هست و به روز بودن PHP سایت شما در نهایت سبب میشه که شما امنیت بالاتری هم نسبت به حالت نسخه های قدیمی تر داشته باشید و این مسئله به نوعی شما رو در مقابل مشکلات امنیتی مقاوم تر خواهد کرد.

آموزش تغییر نسخه PHP

اگر هاست Cpanel یا دایرکت ادمین از پویش سرور دارید، کافی است در منوهایی که در صفحه مدیریت هاست می‌بینید دنبال گزینه PHP Version باشید، که اگر پیدا کردن آن در این گزینه‌های موجود سخت است، کافی است “PHP” را در بالا سمت راست سرچ کنید، که یک گزینه مانند Select PHP Version یا خود آن را مشاهده می‌کنید، که باید روی آن کلیک کنید،

حالا یک پنلی برای شما باز می‌شود که از این بخش می‌توانید ورژن PHP را به هر نسخه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید، برای این کار باید عدد روبه‌روی گزینه “PHP Version” را تغییر دهید.

هر نسخه دلخواهی را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس روی گزینه “Set As Current” کلیک کنید، تا ورژن PHP ارتقاء پیدا کند. به همین راحتی!

اگر بخواهیم ببینیم الان، ورژن PHP که توسط تیم PHP به ما ارائه شده است، چه نسخه‌ای است، کافی است که در گوگل سرچ کنید “PHP Last Version” و سایت ویکی‌پدیا را باز کنید و در بخش “History” می‌توانید آخرین نسخه‌ای که از PHP منتشرشده، چه نسخه‌ای است.

خوب حالا چند نکته ی مهم درباره ی سرویسهای پویش سرور

نکته اول اینکه به دلیل این که تمامی سرویسها و نرم افزارهای مورد استفاده روی سرورهای پویش سرور همه اصل و اورجینال هستن، تمامی سرورهای پویش سرور به طور خودکار آخرین آپدیتهای ورژنهای مختلف PHP به همراه ماژولهای مربوط بهش رو دریافت و به طور خودکار روی سرور نصب می کنن. پس از بابت به روز بودن سرویس ها توی سرورهای پویش سرور نگرانی نداشته باشید! روی سرورهای ما همیشه آپدیت هستید.

دوم اینکه نبودن یک ماژول خاص مخصوصا در ورژنهای جدید PHP به این معنی هست که به احتمال زیاد هنوز اون ماژول برای استفاده در سرویس های کلاد لینوکس منتشر نشده، چون اگر منتشر بشه نصب اون به طور خودکار روی سرور انجام میشه.

نکته آخر اینکه همکاران ما همیشه آماده ارائه راهنمایی در این خصوص خدمت شما عزیزان هستن. کافیه که از طریق تیکت در قسمت ناحیه کاربری با ما در ارتباط باشید.