بی شک Vuejs در طی سالهای اخیر تبدیل به یک فریمورک بسیار مهم و کار آمد و محبوب از خانواده جاوا اسکریپت شده است. از ویژگی های این فریمورک که سبب رشد چشمگیر آن شده، سادگی، سبکی و کارآمدی بسیار بالای آن است. همین عامل سبب منحصر به فردی این فریمورک نسبت به سایر فریمورک های جاوا اسکریپت شده است. Vue به واسطه ی ساختار خود به ما اجازه ایجاد برنامه های مدرن و کارآمد برای وب را به ما می دهد هرچند در بسیاری از موارد در برنامه های رایانه های رومیزی و تلفنهای همراه نیز به کثرت استفاده می شود. پس با این آموزش از مجموعه آموزش های پویش سرور همراه باشید

تا اوایل دهه 2000 ، مرورگرها از قابلیت های مدرن فعلی برخوردار نبودند و قدرت بسیار کمتری داشتند و ساختن برنامه های پیچیده در داخل آنها از لحاظ عملکردی غیر ممکن بود و ابزارهای در دسترس آنها نیز چیزی نبود که مردم در مورد آن فکر می کردند.

وقتی گوگل از دو برنامه ی Google Maps و GMail که در مرورگر اجرا می شدند رونمایی کرد همه چیز تغییر کرد. Ajax درخواست های غیرهمزمان شبکه را امکان پذیر کرد و با گذشت زمان توسعه دهندگان شروع به طراحی نرم افزارها بر روی بستر وب کردند، در حالی که مهندسان بیشتر تمرکز خود را روی خود پلتفرم های مرورگرها ، استانداردهای وب ، API های مرورگر و زبان جاوا اسکریپت گذاشتند. کتابخانه هایی مانند jQuery و Mootools اولین پروژه های بزرگی بودند که بر اساس جاوا اسکریپت ساخته شده بودند و برای مدتی طولانی بسیار محبوب بودند. این کتابخانه ها اساساً یک API بهتر برای تعامل با مرورگر ارائه دادند و راه حل هایی برای رفع اشکالات و ناسازگاری بین مرورگرهای مختلف ارائه کردند. فریمورک هایی مانند Backbone ، Ember ، Knockout ، AngularJS اولین موج فریمورک های جاوا اسکریپت مدرن بودند. موج دوم که موج کنونی است، بازیگران اصلی React ، Angular و Vue را دارد.

فریم ورکها خلاصه ی ارتباط با مرورگر و DOM را ارائه می دهند. به جای دستکاری عناصر با ارجاع به آنها در DOM، ما بصورت اعلامی در سطحی بالاتر تعریف و با آنها تعامل داریم. استفاده از فریم ورک مانند استفاده از زبان برنامه نویسی C به جای استفاده از زبان اسمبلی برای نوشتن برنامه های سیستم است. مانند این است که از رایانه برای نوشتن سند به جای استفاده از ماشین تحریر استفاده کنید. مثل این است که به جای اینکه خودتان ماشین را رانندگی کنید ، یک ماشین خودران داشته باشید. خوب ، نه چندان دور ، اما شما ایده را می گیرید. به جای استفاده از API های سطح پایین ارائه شده توسط مرورگر برای دستکاری عناصر و ایجاد سیستم های بسیار پیچیده برای نوشتن برنامه ، از ابزارهایی استفاده می کنید که توسط افراد بسیار باهوش ساخته شده است و زندگی ما را آسان تر می کند.

مزیت Vuejs

Vuejs یک چارچوب مترقی نامیده می شود. این بدان معناست که با نیازهای توسعه دهنده سازگار است. در حالی که چارچوب های دیگر نیاز به خرید پک کامل از یک توسعه دهنده یا تیم دارند و اغلب می خواهند که شما یک برنامه کاربردی موجود را بازنویسی کنید زیرا به مجموعه ای از قراردادها نیاز دارند ، Vue با خوشحالی ابتدا با یک برچسب اسکریپت ساده داخل برنامه شما قرار می گیرد. می تواند همراه با نیازهای شما رشد کند و از 3 خط تا نمای ظاهری مدیریت کل شما گسترش یابد.