همانطور که مستحضر هستید یکی از از موارد مهم مورد نیاز برنامه نویسان و طراحان سایت دسترسی مستقیم به ریست هاست می باشد. گاها ممکن است در زمان طراحی یا اعمال تغییرات بر روی هاست، خواسته یا ناخواسته تغییراتی بر روی هاست اتفاق بیفتد که به هر دلیلی امکان بازگردانی این تغییرات به حالت اول وجود نداشته باشد یا حتی هاست مورد استفاده کاربرد آموزشی داشته باشد و پس از اتمام آموزش، نیاز به بازگردانی مجدد تنظیمات هاست دارند. از آنجایی که از داخل سی پنل امکان اعمال چنین تغییری نیست، پویش سرور راهکار ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته تا شما مشتریان گرامی بتوانید به سهولت اقدام به انجام اینکار کنید. به وسیله این قابلیت شما می توانید هاست خود را ریست کنید و تمامی اطلاعات ، سایت ، داده ها ، پایگاه داده و … را مجددا بارگذاری و تنظیم کنید. با ما همراه باشید.

بعد از ریست شدن هاست چه اتفاقی رخ می دهد؟

نکته مهمی که پیش از انجام اینکار بایستی به آن توجه کنید این است که با ریست هاست، تمام اطلاعات شما از هاست پاک شده که این اطلاعات از قبیل فایل ها، عکس ها، متن ها ، پایگاه داده ، اطلاعات پایگاه داده ، ایمیل ها ، اطلاعات ایمیل ها و …. هرچیز دیگری در هاست شما می باشد. پس حتما به این نکته توجه کنید که ریست اشتباه هاست گاها ممکن است به قیمت از دست رفتن اطلاعات شما برای همیشه شود. لذا در هنگام استفاده از این گزینه نهایت دقت را به عمل بیاورید.

مراحل قدم به قدم انجام ریست هاست

گام اول: ابتدا هاست خود را بررسی کلی نموده و چنانکه نیاز به اطلاعات خاصی اعم از فایل ها، دیتابیسها و یا سایر اطلاعات از هاست داشتید به طور کامل از هاست کپی کنید.

گام دوم: وارد ناحیه کاربری خود شده و سرویس مدنظر خود را که قصد ریست آن را دارید انتخاب کرده تا صفحه جزئیات محصول باز شود.

گام سوم: در صفحه جزئیات محصول در سمت راست مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ی ریست و تغییر دامنه ی هاست کلیک کنید.

 

گام چهارم: در صفحه ی باز شده در بخش ریست هاست، مطابق تصویر زیر، سرویس خود را انتخاب نموده و بر روی ریست کن کلیک کنید.

پس از گدشت چند ثانیه سرویس شما به طور کامل ریست شده و پیام موفقیت آمیز بودن عملیات برای شما نمایان می گردد.

چنانکه در خصوص کار با این سرویس هر گونه مشکل، نظر، انتقاد یا پیشنهادی داشتید، همکاران ما در واحد فنی پویش سرور آماده پاسخگویی خدمت شما عزیزان هستند.