گاها دوست ندارید هر کسی متوجه این شود که سایت شما وردپرسی هست و اصطلاحا می خواهید وردپرس را مخفی کنید. یکی از موارد مهمی که در این زمینه می توان انجام داد، تغییر نام پوشه های اصلی سازنده ی وردپرس است شما می بایست برای این کار آدرس پوشه های اصلی مثل wp-content را تغییر دهید تا هر کسی سورس کد های سایت وردپرسی شما مشاهده می کند متوجه این موضوع نشود که سایت شما وردپرسی هست ، چون یکی از راه های سریع تشخیص وردپرسی بودن سایت شما، پوشه wp-content هست که در آدرس فایل های قالب ها و افزونه ها قابل مشاهده هستند. از طریق این آموزش میتوانید به سادگی اسم این پوشه را تغییر بدهید و به نوعی حتی امنیت سایت خود را تقویت کرده و بهبود ببخشید. البته در خصوص افزایش امنیت،  قبلا مقاله ی مفصلی در مرکز آموزش قرار داده ایم که شما این مقاله را از اینجا می توانید مشاهده کنید. در ادامه با این آموزش از مجموعه آموزشهای پویش سرور همراه ما باشید.

از نسخه 2.6 وردپرس به بعد امکان تغییر پوشه wp-content فراهم شده. در ابتدا پوشه wp-content رو تغییر بدید. مثلا به pouyeshserver

حالا کد های زیر رو به ترتیب در ابتدای فایل wp-config.php قرار بدید. قبل از کد wp_setting

define( 'WP_CONTENT_DIR', dirname(__FILE__) . '/pouyeshserver' );

pouyeshserver نام پوشه جدیدی هست که Wp-content رو به اون تغییر دادید.

و کد زیر رو هم بعد از کد بالا قرار بدید:

define( 'WP_CONTENT_URL', 'http://www.pouyeshserver.com/pouyeshserver' );

کد بالا آدرس wp-content رو توی سایت شما مشخص می کنه. مثلا اگر برای سایت پویش سرور اسم پوشه wp-content رو به pouyeshserver تغییر بدیم بالا کد بالا به صورت pouyeshserver.com/pouyeshserver نوشته شود.