همواره یکی از گلایه های کاربران سایت های وردپرسی، کندی سایت بعد از نصب ووکامرس است. هنگام کار با بخش مدیریت وردپرس، زمان خیلی زیادی برای ارتباط با stats.wp.com صرف می شود که البته در ISP های مختلف متفاوت است. دلیل اصلی این مشکل به فیل.ترینگ در اینترنت کشور مرتبط می شود. مثلا در اینترنت ایرانسل ظاهرا wp.com به راحتی لود می شود اما در ISP دیگر این مورد مشکل ساز هست و تنها در صورت استفاده از فیل.تر شکن میتوان سریع لود نمود. در حالت عادی زمان خیلی زیادی برای این مورد صرف می شود از آنجایی که تا زمان کامل شدن load بخش های ajax سایت یا منوها و … کار نمی کند، این مورد مشکل جدی برای کاربران وردپرس ایجاد نموده است.

زمانی که در پیشخوان هستید در قسمت پایین سمت چپ صفحه دستاپ شما سایت در حال فراخوانی آدرسی است که سرعت بارگذاری را کاهش می دهد

با توجه به اینکه stats.wp.com در اکثر مواقع با IP ایران قابل دسترس نیست و اگر در کنسول مرورگر خطایی از سمت wp.com دریافت می‌کنید،البته بیشتر مواقع این مشکل برای پیشخوان وردپرس سایتهایی پیش می آید که از افزونه ووکامرس برای نصب و راه اندازی فروشگاه خود استفاده کرده اند. زمانی که افزونه غیر فعال می شود سرعت سایت به حالت قبل بر می گردد. اما چاره چیست نمی توان که بدون افزونه ووکامرس فروشگاه راه اندازی کنیم!

پیشنهاد می‌کنم مطابق تصویر پایین (اجازه استفاده از woocammerce  را ردیابی کنید    –    نمایش پیشنهادات ووکامرس ) Usage Tracking و Marketplace suggestions رو غیرفعال کنید که دیگر به مشکل بر نخورید.

چنانکه در خصوص این آموزش سوالی داشتید همکاران ما آماده پاسخگویی خدمت شما هستند.