با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراهان گرامی، در این بخش قصد ارائه آموزش در خصوص نحوه بک آپ گیری و بازگردانی دیتابیس در کنترل پنل Plesk را داریم. همانگونه که می دانید این کنترل پنل یکی از پرکاربردترین کنترل پنلها در هاست های ویندوز می باشد، به همین منظور پویش سرور آموزش زیر را جهت پشتیبان گیری از دیتابیس در اختیار شما قرار داده است. با ما همراه باشید

بک آپ گیری از دیتابیس:

جهت پشتیان گیری از دیتابیس ابتدا وارد کنترل پنل شده و گزینه Databases را انتخاب نمائید.

در صفحه باز شده گزینه Export Dump را انتخاب نمائید.

در صورتیکه می خواهید بک آپ را در هاست ذخیره نمائید در قسمت Save the dump to the following directory مسیر ذخیره فایل را مشخص نمائید.

در قسمت Dump file name  نام فایل بک آپ را ثبت کنید.

در صورت تمایل به دانلود فایل بک آپ، گزینه Automatically download dump after creation  را انتخاب کنید، با انتخاب این گزینه، پس از ایجاد شدن بک آپ، فایل بصورت خودکار دانلود خواهد شد.

 بازگردانی دیتابیس:

جهت بازگردانی دیتابیس ابتدا وارد کنترل پنل شده و گزینه Databases را انتخاب نمائید.

در صفحه باز شده گزینه Import  Dump را انتخاب نمائید.

درصورتیکه فایل بک آپ دیتابیس بر روی سیستم شخصی شما می باشد، گزینه upload را انتخاب نموده و از طریق گزینه browse مسیر فایل در سیستم شخصی تان را مشخص نموده و سپس دکمه ok را جهت شروع بازگردانی انتخاب نمائید.

درصورتیکه فایل بک آپ دیتابیس در هاست شما وجود دارد، گزینه Import را انتخاب نموده و مسیر فایل را مشخص نمائید و سپس دکمه ok را جهت شروع بازگردانی انتخاب نمائید.

روند بازگردانی دقایقی بطول خواهد انجامید و پس از اتمام بازگردانی پیغامی مبنی بر اتمام بازگردانی مشاهده می کنید.